Na zajęciach przeprowadzonych przez wychowawcę grupy I młodzież przygotowywała listę planów i marzeń na nadchodzący rok szkolny – zarówno indywidualnych, jak i dotyczących całej grupy. Nie zabrakło tych dotyczących bursy, rodziny, przyjaciół czy szkoły. Uczestnicy podzielili się swoimi pomysłami i oczekiwaniami, wskazując cele, które chcieliby osiągnąć oraz aktywności możliwe do wspólnej realizacji.
W drugiej części zajęć uczniowie, pracując w zespołach, tworzyli „portret własny nastolatka”. Zadanie polegało na zapisaniu charakterystycznych myśli, emocji, potrzeb i działań typowych dla rówieśników. Następnie młodzież miała możliwość porównania tego obrazu z własnymi doświadczeniami i spostrzeżeniami.
Zajęcia sprzyjały lepszemu poznaniu siebie i kolegów, a także stworzyły przestrzeń do rozmowy o potrzebach, emocjach i marzeniach młodzieży.